måndag 30 mars 2009

Tiden......................



Tiden räcker inte alltid till det som man vill göra, det kanske beror på att jag är tidsoptimist. Hade tänkt att uppdatera bloggen tidigare men det blev bara "tänkt".

På onsdag förra veckan var jag och vännen C ute på loppisrunda igen. Mina fynd gick mest i blått och vitt. Jag tycker att det är så vackert med porslin i blått och vitt och köpte några tallrikar, assietter och en kaffekopp.
Jag håller på att leta efter kaffekoppar i blått och vitt, har tänkt att ha i olika modeller och bjuda på pannakotta, mousse eller dyligt i när vi har gäster, eller vill ha lite extra när vi är själva.
Jag hittade också en liten vägglampett i nysilver som maken har putsat upp så fint. En liten figurin med två barn "Första kyssen" fick också åka med hem.



C är perfekt att vara ute med för hon är pigg på det mesta och bra på att leta reda på saker och så har vi kul och det är det viktigaste. Tack, C!

I lördags var vi (jag och maken) på Rondo i Göteborg för att titta på (och lyssna på) Jerry Williams. Han är helt otroligt bra och hur många som är 67 år orkar hålla på på det där viset. Det var riktigt roligt.

På söndag tänkte jag blogga men så dök två av barnbarnen upp och då släpper vi allt annat. Bloggandet fick alltså vänta tills idag.

Magasinet Jeanne d´Arc Living dök upp i brevlådan förra veckan och samma dag råkade :) jag köpa Vakre hem & interiör (lyckas inte få något norskt ö) så jag har bläddrat och läst, bläddrat och läst. Jag är inte riktigt klar med Vakre än men det var två riktigt bra tidningar.

Nu får det var slut på bloggandet för den här gången, skall försöka och få lite tid till bloggande imorgon.

Anette

4 kommentarer:

  1. Hej vad roligt att du ville vara med i utlottningen!
    jerka han går inte av för hackor minsann!!!
    Kram annica på Home No.1

    SvaraRadera
  2. Hej! Tack för din kommentar hos mig :) Jätteroligt när nya läsare kommenterar!
    Vilka fina fynd du har gjort. Figurinen gillar jag särskilt mycket, är lite svag för såna med barn på. Hittade själv en liten tös ett par veckor sedan. Lampetten är också fin!
    Så trvligt att du har sällkap med dig på loppisrundan. De flesta av mina vänner delar inte mitt intresse för gamla saker, så oftast är jag ute och "jagar" själv. Vore kul med lite sällskap!
    Kram på dig /Ardisia

    SvaraRadera
  3. Hittade hit via Ardisias hem ! Härlig blogg du har ! Och sicka loppisfynd !!!

    Ha en underbar helg/kram/Nina

    SvaraRadera
  4. Hej!!
    Ja, visst är tidningarn akanon..jag gilar dem båda två..så snygg layout..
    Härligtmed loppisfyndar tur!!Fian saker du fyndat..
    Ha det så bra..
    kram anna

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!