fredag 6 mars 2009

Vitt, vitt......




Så var det då fredag. Veckan går fort även om det inte känns så på måndag morgon.

Stannade till på en loppis på hemvägen i går och shoppade en grej, men den skall jag visa när den kommit på plats.
Det är ju det här med att måla vitt. Jag köper saker och tänker att jag skall måla det vitt men när jag sedan tittar lite närmare på det när jag kommer hem så blir det ibland så att det skall nog vara som det är och så var det med denna saken.

Det är bara att inse att jag inte kommer att ha allt vitt även om jag tycker att det är fint när jag tittar på andras bloggar och i inredningstidningar. Tänker varje gång att så skulle jag vilja ha det, men sedan är det alltid något som jag inte har hjärta att måla.

Den gamla ekbuffén som bodde i huset när vi köpte det t.ex. Min puderstol är också en sådan sak och så den som jag köpte igår.

I alla fall så håller jag på att måla en liten låda vit och igår målade jag text på den och så skall den slipas för att se lite sliten ut och oljas och vaxas, ett handtag skall på och sedan är den klar.
Min fina sockerskål som jag köpte på loppis för ett tag sedan är det som jag fotat. Men när jag köpte den visste jag inte att det är en sockerskål, det tog jag reda på senare, skeden hör till och det är små hål i den för att kunna strö socker med.

Ha en bra helg.

Anette


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!