onsdag 11 mars 2009

Hylla i köket



Detta är hyllan vi har i köket. Här är lite ärvda, lite som jag fått och lite köpta saker. Bringaren och soppterrinen har varit mina morföräldrars. Så har även den blå och vita ampeln längs bort varit men den fick jag när jag klarat körkortet, av min moster och morbror. (Och det är längesedan.) Flaskorna kommer också från M o M. Tekannan är en Ostindia. Kakformarna är gamla. En från (moster) och en köpt. Det är härligt med alla dessa gamla saker och jag använder dom gärna.

Moster är en pärla 85+ helskärpt och har alltid tagit vara på saker. Hon är en skatt när man undrar vad saker var till för och mycket annat.

Idag har jag varit på två loppisar och inte handlat ett dugg. Inte dåligt va?
Men det är roligt när man hittar saker som man bara känner i maggropen att den här är underbar. Hände det varje gång så kanske det inte blev detsamma.

Kan man tänka sig att jag har fått inlägg på min blogg. Det var härligt när jag fick syn på det första från Viola. Sedan har det kommit några fler och jag är riktigt lycklig över detta. TACK detta kommer jag att leva på några dagar.

Vårhälsningar

Anette

2 kommentarer:

  1. Här kommer en kommentar till, din hylla blev verkligen rar med allt det fina du fått upp, verkligen många skatter du har, ha en skön fredag, kram

    SvaraRadera
  2. Visst är det underbart med loppis fynd! Härliga föremål du har på dn hylla. Gillar verkligen alla dina bakformar.
    Ha en skön söndag
    Kram Josefine

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!