fredag 10 februari 2012

Tittskåpskort

Idag bloggar jag för Scrapbookeriet!

Jag vet inte riktigt vad man skall kalla det för men det är lite som ett tittskåp och det är ett kort. Så det blev alltså ett tittskåpskort.


Jag började med att göra som ett litet tittskåp av brun cardstock. Jag tror att det är ca 1cm djupt och en ram runt som också är ca 1 cm.    Jag limmade fast "skåpet" på cardstock och lät vikningen vara uppåt så att kortet kan stå.
Sedan har jag ett papper från You do som är lite ljust brunt (vad svårt det är att beskriva färg) med små fläckar på och ovanpå det ett vellumpapper från Webster´s page. Det är verkligen ett sådant där "svårt att sätta saxen i papper" för det är bara så fint. Jag satte en bit i botten och siluettklippte en bit som jag limmade fast på ramen.


Metallhörnet och rosen har jag köpt när jag var i Budapest och texten är en Tim Holtz stämpel.
En brad i form av ett hjärta fick vara med nere i högra hörnet.

Det är lite vår och sommarkänsla över det hela så här i vintertid, fast jag gillar ju vinter och snö.

I  slutet av nästa vecka bloggar vår nya inspiratör Mimi så kika in och kolla. Det skall bli spännande att se vad hon hittar på och glöm inte att titta in när Liselotte bloggar på måndag!
Scrapbookeriet såklart!

Ha det vintermysigt

Kram

Anette





4 kommentarer:

  1. Supersnyggt!!!
    Härliga färger och så snyggt när papperet
    får visa sig från sin bästa sida.
    Kul med ett kort med en välgjord "vikning"
    Ha en bra helg!!

    Väskan i inlägget före är ju sååå snygg!!!!!

    SvaraRadera
  2. ojojoj så snyggt, vilka härliga färger och så snyggt du fått ihop allt, supersnyggt!!

    Kramiz Majsan

    SvaraRadera
  3. D här faller mig i smaken, riktigt skit snyggt!!!

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!