söndag 19 april 2009

Utekök

Jag började prata om ett utekök redan i början på 80-talet men det dröjde ända till för 8 år sedan innan det blev ett.
Det är en liten bänk med klinkers på. Klinkersen köpte jag på loppis för någon krona ett par år tidigare. Under bänken står det ett litet kylskåp som har varit i en husvagn innan och bredvid den en sophink med pedal. Ovanpå är det en platta så att det går att koka potatis eller vad man nu vill ha. En liten diskho och denna fina kranen som jag fick av maken när vi var på Samos en gång.
Det är så härligt att inte behöva gå in utan att kunna stå här ute och fixa.
Så från nu och till fram i höst lever vi en stor del av vårt liv här ute.
Det är härligt att sitta här ute på kvällarna. Just nu så är solen på väg ner fåglarna sjunger och det bräker ett lamm någon gång ( det har blivit två lamm till idag).

Vi har varit på årets första riktiga loppis idag.
Det blev tre gamla köksstolar som jag skall måla.En liten cykel som vi tänkte att barnbarnen kan ha att cykla på när dom är här. En gammal tomte. En terrin som jag tycke var så fin och lite annat plock.

Nu skall vi duscha för vi har även en dusch i ett hörne här ute på baksidan. Sedan sitter vi här och njuter tills det är dags att gå och lägga sig. En liten TV har vi här också. Men det är ingen riktig pensionärskuvös för vi kan inte stänga till helt.

Hoppas att alla ni andra har haft en lika bra helg som vi!

Anette

5 kommentarer:

  1. Så himla gott det lät. Tack för tipset!:)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så härligt att kunna vara ute så mycke som möjligt av den ljusa årstiden, låter helt underbart.
    Ha en bra början på veckan!
    KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Det där uteköket måste vi få se mera utav, låter ju helmysigt och du vilken kran! Ha en skön vecka, kram

    SvaraRadera
  4. Men det var det sötaste lilla kran jag sett ! Helt underbar !
    Jag har inte riktigt brytt mig vad jag har stoppat i mig och ställer man en valross bredvid mig så ser man knappt skillnad : Men jag är så peppad och glad framför allt att det måste bara gå vägen...
    HÄR är min GI blogg om du vill titta in någon gång:
    http://www.fatttoslim.blogspot.com/

    ha en underbar dag jag ska ut på långpromenad och njuta!!!

    kram

    SvaraRadera
  5. Hej! Tack för din kommentar hos mig! Vad härligt det låter med både fikon och valnötsträd! Ha en bra vecka.
    Kram /Anna

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!