lördag 11 april 2009

Rostigt


Häromdagen hittade jag det här saken bredvid ladugården.
Senare frågade jag maken vad det var.
Ett stativ till en.... (jag kommer inte ihåg vad det var).
Varför undrar du det?
Nja, inget särskilt...
Maken tittade lite konstigt på mig och undrade om jag ville ha den.
JA, det ville jag.
Vad skall du ha den till då?
Det vet jag inte än men jag tror att jag vill ha den i trädgården till något.
OK.
Morgonen efter när jag kommer ut står den framför trappan.
Men där kan den ju inte stå!
Var skall du ha en då?
Vet inte men vi kanske kan ställa den bakom huset så länge?
Då flyttar jag den dit.

Någon dag senare kommer sonen med familj och vi skall grilla.

Vad står ....stativet här för?
Fråga mamma.

Sonen tittar väldigt konstigt på mig och frågar han också.
Vad skall du ha den till?
Vet inte riktigt än.

Jag lade den ner sedan för att inte någon av barnbarnen skall välta den på sig för den väger en hel del. Det är fyra hål i kanten nertill så jag måste förankra den på något sätt.

Nu är bara problemet det... hur skall jag utnyttja denna potential.

Hjälp!


Bakom rostiga saken skymtar allas vår ögonsten, Pontus!

Tack för kommentarerna ifrån er, jag blir väldigt glad.

Kramar och en fortsatt fin Påsk.

Anette

7 kommentarer:

  1. Hej!!
    Då kanske det va det ankracet vi kunde läsa om i BT. Vår kakfrossa skrev dom oxå.

    Ha det gott, Camilla.

    SvaraRadera
  2. Hmm... den är ju jättefin.. kan man ha någon stilig blomma på toppen, lite piedestal:igt liksom?

    Vilken fin o trevlig blogg du har. Måste kika runt lite mer tror jag. :-)
    Hälsningar från liten ek

    SvaraRadera
  3. Jadu inget förslag har jag till vad du ska ha det rostiga stativet till.Men måste bara säga att ditt fotoalbum var riktigt fint,och jag tycker verkligen inte att det är något fel i att ha dem framme,släktskap eller ej.
    Kram Anneli

    SvaraRadera
  4. Det där kan smälta in så fint bland sommarblommorna och kanske du kan använda den till någon vacker pelargon, ha en bra vecka som kommer, kram

    SvaraRadera
  5. Hej Anette!
    Vilken läcker grej du hittat! Åh den kommer se så läcker ut sedan när allt blir grönt och fint... Man kanske kan ha den som ett bord (kanske ställa en stor metallbricka på det). Fint att bara ställa i en kruka som får plats så det kan växa och hänga ut vackra växter...
    Ha det så bra!
    Kram Susanne

    SvaraRadera
  6. Hmm.. kanske ställa en stor kruka ovanpå, med nån växt i som klänger sig neråt??
    Eller som lyktstolpe av något slag? hur hög är den?
    Kram

    SvaraRadera
  7. Skulle bara kika in för att se vad det blev av den rostiga "saken",nyfiken!
    Ha en bra helg.
    Kram Anneli

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!