fredag 10 april 2009

Påsk


Långfredag och solen skiner! Vad härligt, fyra lediga dagar.
Det börjar spira lite här och var, våra små påskliljor blommar. Vårt hus byggdes 1932 och tidigare låg det ett gammalt torp här, inte riktigt där detta huset ligger utan ca 10 m åt väster. Äppleträden som fortfarande står kvar stod framför det huset och där finns även en massa små gamla påskliljor som jag tycker är så fina.

Igår satt vi på balkongen och tittade på när det föddes två lamm. Det är fantastiskt att se coh uppleva, detta lilla våta knyte som efter bara några minuter reser sig och börjar leta efter mat.

Våren
Hör du ej tonen av mäktiga verk!
Keats.

Hoppas vi alla får en fin Påsk

Glad Påsk!

Anette

4 kommentarer:

  1. Hej Anette!
    Vad roligt att du hittade till mig på så sätt hittade jag din fina blogg, har inte hunnit att titta och läsa hela din blogg, det har varit så mycket denna veckan med jobb och att fixa till påsk,men jag återkommer. Lägger in dig på mina favoriter.
    Ha en skön påskhelg!
    Kramar Stenlycka

    SvaraRadera
  2. Vilken upplevelese att få se de små lammen!

    Just det - vi skulle ju skotta fram balkongen - här snöar det ju mest hela tiden!

    Glad Påsk!

    Kram Maud

    SvaraRadera
  3. Hejsan, tack för alla dina goa kommentarer när jag varit borta, ville titta in och önska dig en skön påsk med de dina och vilken lycka att få vara med vid en lammning, ha det gott, KRAM VIOLAN

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att du är med i utlottningen hos mig!
    GladPåsk önskar Annica på Home No.1

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!