tisdag 22 november 2011

Ask - Kinainspirerad



Söta Elin skall åka till Kina i början av nästa år och får kinesiska pengar nu när hon fyller år. Hennes mamma frågade om jag ville göra ett kort och det ville jag gärna.

Blev inspirerad av ett kort i askvikning hos duktiga Susanne på Scrapbookeriet, här hittar du mallen.


Jag letade ett tag innan jag hittade papper som jag tycke skulle bli bra men till slut hittade jag ett från Graphic 45.  Alla kanter är chalkade med Distress ink walnut stain.
På mässan i Göteborg hittade jag ett litet blad med kinesiska tecken på som jag använde för att få lite mer kinesisk känsla än bara solfjädern som jag gjort av lite restpapper och sedan stämplat några små fjärilar och chalkat. Gjorde hål med en nål i nederkant och drog igenom virkgarn som jag även gjorde en liten tofs av.




För att pappret på insidan skulle komma till sin rätt gjorde jag två små fotohörn av den rutiga baksidan och satte i en tag där.



Jag använde samma papper till tagen.



Beslaget på lådan köpte jag också i Göteborg och den lilla kedjan med ringen var något jag tagit vara på någon gång för att det kan vara bra att ha.

Grattis Elin och jag hoppas att du har en bra födelsedag!

Ha det mysigt, snart är det advent

Kram

Anette




15 kommentarer:

  1. Superfin!!! Perfekt till kina-temat!

    SvaraRadera
  2. Tusen tack för den fina asken! Du är min idol! (Jag förstod att mamma inte hade gjort den) :) Dagen har varit toppen. Kram Elin

    SvaraRadera
  3. Åhhhhh så himla snyggt!!
    Den asken skulle jag vilja ha med mig till Thailand och ge till en vän där.
    Kan ju så klart göra en men har inte sånt där perfekt papper så det får allt vara =))
    CANONers!
    Kram/Y

    SvaraRadera
  4. Så Snygg! Passar perfekt på temat! :D

    SvaraRadera
  5. men va fint, vilket underbart alster!

    SvaraRadera
  6. oj va läckert... jätte snyggt

    SvaraRadera
  7. Men... vad snygg...verkligen Kinakänsla på den... Elin kommer att bli jätteglad, det är jag säker på *S*

    Ha en bra dag

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara alster! Hon måste bli jätteglad! =)

    SvaraRadera
  9. Läckert kort
    Tack för titten i min blogg

    SvaraRadera
  10. Jisses så snyggt, perfekt till Kina temat, kanoners :)

    SvaraRadera
  11. Mycket snyggt och välarbetat!! :)

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!