fredag 19 augusti 2011

Vintagekort

Nu har jag gjort mitt första blogginlägg som inspiratör hos Scrapbookeriet och jag måste väl medge att det är lite nervöst, men fantastiskt roligt. Jag kommer att få skapa på andra villkor än vad jag gjort tidigare och tror att det kommer att göra att jag utvecklas mer.

Det kändes lite som julafton när jag öppnade mitt allra första paket som jag skall skapa av och här kommer mitt första kort!



Jag har en brun cardstock till bas och det mönstrade pappret från Kaiser Craft har jag använt båda sidorna av. Fjärilarna har jag klippt ut från ett Pion design papper och sedan har jag lagt på ett väldigt tunnt lager med stickles . Jag hittade ingen brad i rätt färg så jag färgade in en med lite alcoholic ink. Det bruna bandet är så fint så det kunde jag inte låta bli att använda.

Jag är väldigt förtjust i Nellie Snellen dies och använder dom gärna och ofta, även här under de små söta rosorna där jag också satte ett litet vitt band från mina egna gömmor och piffade till det hela med lite Pearlmaker. Stämplat och chalkat har jag gjort med Distress ink Walnut stain.

Det är första gången jag limmar med Scrappy glue och det är ett riktigt bra lim.

Jag tycker om kombinationen av dessa båda papper och att men kan använda båda sidor på det mönstrade som även är svagt mönstrat på den ljusa sidan.

Det är både spännande, roligt och ovant att skapa med papper och tillbehör som någon annan valt och det finns ju så väldigt mycket fina och roliga papper och saker att använda.
Tack för att du är inne här och tittar och ha det mysigt.



Anette




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!