fredag 27 februari 2009

Det börjar ljusna




Det börjar ljusna allt tidigare. Klockan sex när jag går ut börjar det ljusna och när jag sedan kommer till jobbet knappt en halvtimma senare märks det tydligt att det är mycket ljusare. En föraning om vår och ljusare tider. Härligt! Jag gillar vinter och snö även om det här med snö är lite dåligt i våra trakter. Men det är alltid härligt när våren kommer med ljus och grönska.

Vännen C och jag skall ut på lite shoppingrunda idag, till några heminredningsaffärer, en loppis och en antikaffär. Sist vi gav oss iväg på samma tur så var antikaffären stängs pga sjukdom och den affär vi mest siktat in oss på var stäng för dom var på inköpsresa i Frankrike. Gissa om vi blev besvikna. Men det blev väldigt bra ändå för vi hittade en heminredningsaffär och en loppis som vi inte visste om. I heminredningsaffären höll ägaren på att måla möbler och vi fick en liten kurs i att måla möbler. Hon hade vax som hon gned på det sista, så det var vi ju tvungna att ha var sin burk.

Kortet är från vår hall med min mans första skor min babyskjorta, linne och mössa. En gammal termos och min gamla nalle i mammas nätkasse som jag antar är från 40-50 talet.

Ha en bra helg
Anette

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!