torsdag 6 oktober 2011

Have yourself a merry little christmas


Snart så är det jul igen....

och jag har knåpat ihop en liten ask för Scrapbookeriet

Tanken är att det skall vara lagom att lägga i några lyxpraliner och när dom är slut kan den vara till prydnad. Det går också att hänga den i granen.


Jag har använt lila cardstock som bas och det mönstrade pappret är från Ladybug and friends
Dekorationerna är utstansade från en Tim Holtz die strip (järnek, grangren, mistel). Santas workshop (pepparkaksraden och de små granarna). De små stjärnorna blir av en hörnstans och de stora från en QuicKutz die.


För att låsa ihop den har jag tagit en vanlig resårsnodd som jag färgat in med distress ink och satt fast med stjärnbrads som jag embossat med guld embossing . 
 Det är bra med embossingpulver för passar inte metalldekorationerna så kan man alltid prova att embossa till det man tycker passar.



 Kanterna har jag sandpapprat och  sedan distressat.

Strip diesen från Tim Holtz är verkligen toppen man får ut så mycket av en dies och det blir så fint.

Ha det mysigt

Kram

Anette

2 kommentarer:

  1. Läckert!

    Det där fiskpappret har jag köpt i en bunt med blandade papper och det står ingen tillverkare på det heller. Den blandade bunten köpte jag från CCHobby.

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!