onsdag 10 juni 2009

Loppisfynd och grodor

Nu har det blivit lite glest med bloggandet igen.

Det är jobbperiod. Vi har bytt datasystem på jobbet och det är ett litet äventyr med mycket jobb, svett, skratt och även en del tårar. Det är underbart med datorer och datasystem bara dom fungerar och helst skall dom fungera precis som jag vill. Jag tror att vi kommer att överleva det här systembytet också.

Fortsätter med loppisandet. Vi var iväg på loppis där jag träffade Anna med bloggen My lovely home , vännen C var också med och en ny bloggbekantskap "C" hon också. Det var väldigt roligt att träffas.
På auktionen som var efter loppisen ropade maken in den här fina kaffekvarnen. Jag åkte och handlade när vi kom hem och köpte då hela kaffebönor. Kaffekvarnen är så fin och det luktade så gott när vi malde så det är nästan att jag får lust att börja dricka kaffe. Jag är te-älskare och dircker aldrig kaffe men jag kanske skall prova nästa gång maken kokar av hemmalet kaffe.
Det skulle i så fall vara bara för att kaffekvarnen är så underbar och för att det luktar så gott.


Senare när jag var ute i växthuset stötte jag ihop med den här figuren. Inte alls rädd utan har antagligen sett mig många gånger i växthuset tidigare fast jag inte haft ögonen med mig. Vi har en liten damm en liten bit från växthuset där det brukar vara massor med grodor och paddor som leker på våren och det riktigt kryllar av yngel. Där finns även vattensalamandrar och intill dammen brukar man kunna se ödlor.
Den här fina glasskålen medlock ropades också in på auktionen jag kan tänka mig att den skall vara till sill men jag vet inte säkert. Men det kanske är någon annan som vet. Jag har i alla fall lagt lite nysilverbestick i den.

På altanen har jag målat klart väggen och köket, har lite fixning kvar sedan skall jag ta kort och visa.

Nu har "den stora kärleken" tänt grillen. Vi älskar att grilla och det går att variera hur mycket som helst. I kväll blir det lammskivor med rostade grönsaker och små grillade tomater. Dom blir så goda om man rullar dom i lite olivolja och sedan grillar dom i en grillkorg (eller steker i en stekpanna) när dom börjar spricka strör man över lite flingsalt och timjan, låt det stå och gosa sig en liten stund innan ni avnjuter detta goda.

Anette

11 kommentarer:

  1. Ah, back in business, hihi...
    Måste börja med maten...vad gott det låter, mmm...grillade tomater, jag tror jag dreglar, hihi...
    Jättefin kaffekvarn, jag förstår att det doftar gott!
    Jag kommer ihåg den gamla goda tiden då mormor malde kaffe, & man fick stå där o veva *fniss*...Det är annat det än bryggare, hm!
    Det var en snygg "prins" du fångat på bild...du vet väl vad man säger om grodorna *ler*...

    Herregud, det blir en hel roman det här!

    Ha det gott gumman! Kram Anki

    SvaraRadera
  2. Hej här har jag inte vart på besök förr!!! Så fin kaffekvarn!!Härligt med gamla ting!!

    Mamma Millan;)

    SvaraRadera
  3. Hej hej!!

    Oj det lätt gott med tomaterna... hungrig jag blev.
    Älskar också att grilla. Laga mat är kul!!!
    Fina fynd du gjort, kaffekvarnen är roligt att den används.

    Vädret är helt otroligt dåligt!!
    Hoppas du får en bra dag, kram Camilla.

    SvaraRadera
  4. Hej hej!!! Tack för hälsningen...blir så glad så!!! Så mysigt med barnbarnen...hoppas ni får en fin stund på dopet!!;)

    Mamma Millan♥

    SvaraRadera
  5. Du, så fort det blir fint väder, ska jag misann grilla tomater, hihi...jag är så suugen! Här har man ingen altan att grilla på...jag är beviljad med en något jullrig flytbrygga, visserligen väldigt stor med staket, men om man som jag har dålig balans, då kan du tänka dig, haha...

    Ha en fin dag! Stora kramen!

    SvaraRadera
  6. Pst, tack för gulliga ord!
    Jag har bara mat i huvudet, som du ser, hihi!

    Kramen igen!

    SvaraRadera
  7. Hej! Här har jag inte vart på besök förut. Fin kaffekvarn.Har en liknande själv som sambon fortf använder. Ha en bra dag. Mvh Titti

    SvaraRadera
  8. Hejsan! Det var fina saker du fick med dig från auktionen. Jag förstod inte att det var du (med denna bloggen) förrän jag jag läst på Annas my lovley tings, om vår "lilla loppis träff". Kul att träffas i alla fall. Jag jobbar oxå i kommunen, jag tycker det är lite jobbigt med det nya systemet,inte riktigt kompis med det ännu.
    Kram Christina

    SvaraRadera
  9. Det där var ett bra nköp av mannen...så charmig...och skålen du ropat in...vet inte men kan tänka mig att den har användts som prýdnad mest..silver och sill går inte ihop...denna burk brukar ingå i set med flera burkar....hoppas ni får en skön helg, här har det kommit åtskiligga mm idag, kramen

    SvaraRadera
  10. Hejsan!
    Det var kul att träffas, igen. Vi får göra fler rundor!
    Kram Christina

    SvaraRadera
  11. Hej!!
    ja dina fynd var fina..kaffekvarn..eget malt kaffe..så gott..
    Ja det var trevligt igår..Bordet var så fitn..Var det kannan från auktionen..
    Nu ska jag äta..sen till dagisavslutning..
    Kram anna

    SvaraRadera

Jag blir väldigt glad om du lämnar en kommentar!